Min helg :)

Jobbade en liten stund i lördags :) hjälpte Pyret som hade handledar utbildning.
Efter jobbet åkte Ingemar och jag ner till vår sommarstuga som ligger en bit utanför Gränna.
Det blåste småspik kan jag säga. Brrr.......
Ingemar skulle fixa lite med gräsmattan. Lite kort från ett blåsigt *Roten*




Inget dopp i sjön blev det...

Ser rätt så kallt ut.......



Ingemar skulle strö ut lite moss dödare :)

Efter stugan blev det en sväng till graven



Den 16 april var det 4 år sedan Ingemars bror dog.

SÖNDAG

Kände för att baka lite och så blev det



32 st syltkakor :) Nu in i ugnen



Ute från ugnen *MUMS*

Jätte enkelt recept:

200 gram smör
100 gram strösocker
200 gram vetemjöl
sylt

Grädda i 200 grader ca: 10 - 12 minuter

När jag ändå höll på så blev det Cocoskaka i långpannan.

Först gör man krämen :)

75 gram smör
1dl grädde
3½ dl sirap
200 cocos

blandas och kokas i 15 minuter



Sedan gör vi kakbotten

2 ägg
3 dl socker
150 gram smält smör
2 1/4 dl mjölk
3 tsk bakpulver
4½ dl vetemjöl

grädda 225 grader i ca: 12 minuter



Bred på krämen på den färdiga kakan och grädda ytterligare 10 minuter



Ser väl gott ut :) bara att skära upp

När jag höll på kom Johanna, Tindra och Jack på en liten fika :)
Johanna hade köpt med sig glass :)




Jonathan


Tindra hjälpte Ingemar att tvätta av ute möblerna

Mitt hjärtas fröjd och glädje :love:

Hoppas Ni haft en skön helg / Kramizz Ewa







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: