Mitt påskgodis

Påsk = godis?




Som LCHF:are så går godis bort..och påsken handlar mycket om godis :)
Eftersom jag hela tiden faller tillbaka i gamla spår och smaskar kollisar
så har jag bestämt mig för att vara lite mer tillåtande och äta lite mer av kollisar
i form av grönsaker och hittills så har det funkat bättre......

Hur som helst planering är A och O så därför har jag bakat
Jordnöts och pumpabollar :)



ja det är mitt påskgodis :)
Var så där men det funkar...bättre än ingenting

Recept från aftonbladet idag:

Jordnöts- och pumpabollar (10 st).

 

 

5 torkade aprikoser.

1 dl saltade jordnötter.

1 dl pumpafrön.

2 msk grädde.

Topping: ½ dl hackade torrrostade jordnötter och ½ dl pumpafrön.

Lägg aprikoserna i varmt vatten 5 minuter.

Mixa aprikoser, nötter och frön i en matberedare till en

jämn smet.

Tillsätt grädde för att få en bra konsistens. Rulla till bollar och vänd dem i jordnötter och pumpafrön.

KRAM

 

PS: snart ska jag berätta om min ayurveda analys DS









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: