Vardag igen

Herre gud vad helgen går fort....och då var jag ändå ledig fredag oxå.
Inte hjälpte det...det gick lika fort tyckte jag :)

Måndag = jobba :) och det har jag gjort ...när jag kom hem från jobbet så fixade jag lite käk
sedan var det bara att sätta fart...
Ingemar tog nämligen fram köttfärs i går kväll han hade tänkt göra
köttbullarna ikväll som vi ska ha på midsommar afton.

Så fick han åka till Göteborg :bigeyes:
och vem tror Ni fick göra köttbullarna??? :mad:

Jo.... JAG!!

När köttbullarna (LCHF förstås) var klara så hade jag lite energi kvar :)
Så det blev:

Choklad och nötbrownies (LCHF de oxå)



pecannötter och valnötter



Smör och Choklad



Inget vaniljsocker..aja baja....äkta vaniljpulver ska det vara



Då var smeten i mina fina muffins formar av silikon :)



12 st färdiga brownies :) blir smarrigt värre med ett par hallon och en klick grädde :love:

Här kommer receptet:

12 stycken

75 g smör
100 g choklad 70%
75 g pecannötter + 25 g valnötter, finhackade med lite crunch kvar
1 tsk bakpulver
2 ägg
2 tsk - 2 msk sötning ( jag använde en kapsyl flytande suketter) receptet rekommenderade sukrin
1/2 tsk vaniljpulver
  1. Smält smör och choklad i en tjockbottnad kastrull på låg värme.
  2. Finhacka nötterna och blanda i bak- och vaniljpulver.
  3. Vispa ägg och sötning.
  4. Blanda ner den avsvalnade chokladsmeten i äggsmeten och vänd ner nötmjölet.
  5. Ha över i 12 muffinsformar
  6. Grädda mitt i ugnen i 175 grader ca 5-8 min.
  7. Låt stå i kylen över natten.
Kramizz Ewa

Lugn Lotta Bersbo lugn...jag har fudge kaka i frysen till dig :)






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: