Anna Skipper

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så var jag i Stockholm förra veckan på STR höstmöte.
En  föreläsning var Anna Skipper :)
Efter kunde man prata med henne och modig som jag var :) gick jag fram och frågade
vad hon kunde rekommendera mig för mitt eksem.



Hon ville jag skulle maila henne och det gjorde jag i måndags.
I dag fick jag svar:

Det finns hjälp att få och det kan bli bättre. Skickar här lite kostråd som brukar vara bra.

Här kommer några korta råd:

Ät ej: mjölk/mjöl /gluten. Får/getost ok. Sojamjölk/yogurt/grädde ok.
 Undvik rött kött .

Satsa på: soppor, varm, smörjande och mjuk mat ( läs barnmat) typ varma grytor. Ät vitt kött såsom kyckling, fisk och skaldjur, kalkon
Sallad och gröna löv brukar fungera bra. Mycket grönsaker, gärna mörkgröna sådana.
 
Varmt mynta the brukar vara bra att dricka till maten.
Ät mat du tycker om – viktigt att du känner njutning och äter sittande i lugn och ro.
Stress ökar på problemen – ät aldrig när du känner dig stressad
Meditation eller yoga brukar vara väldigt välgörande.
Promenader och rörelse är mycket bra för ditt allmänna välbefinnande.  En timmas promenad om dagen med stavar är super.
1 msk Linfrön blötlagda över natten i ett glas vatten – drick upp vattnet på morgonen – smörjer och sätter fart på tarmen.

Börja dagen med en mugg hett vatten.
Tag  därefter Ultra Imflamx 3 skopor  i ett glas ljummet vatten och linfröolja 2 tsk  til frukost.  UF läker ut tarmen och är ett fantastiskt preparat som är mycket skonsamt.

Lycka till – efter jul skulle du egentligen köra en raw food kur under en vecka. Brukar ha bra verkan.


Mvh
Anna

Nå vad tycker Ni?
Ska jag prova?
(jo det ska jag)

KRam Ewa








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: