zinkbrist

Tidig morgon sitter jag här med mitt kaffe och min laptopp......
Njuter av lugnet :)

I tisdags var jag på massage hos Helene för min onda höft som inte är en ond höft
utan ett inflammerat muskelfäste. helene gjorde en genomkörare på det onda stället
och jag fick flera yoga övningar som var effektiva :)

Var det skönt?
NEJ!!!
I går onsdag gick jag som jag var 90 år men idag torsdag känns det mycket bättre...
bara att forsätta med övningar hemma så ska jag snart vara bra igen.

Helene gjorde ett enkelt test på mig och det visade sig att jag hade Zink brist....
så nu har jag inhandlat en burk *super zinc* så vi ska nog få ordning på det oxå.



Viktigt för:

·        Immunsystemet

·        Sköldkörtelfunktionen

·        Sårläkning

·        Benstruktur

·        Hudoljekörtelfunktion

 

Zinkbrist symtom:

·        Nedsatt sårläkning

·        Kalla händer och fötter

·        Försenad /nedsatt utveckling av sexorgan

·        Nedsatt smak, lukt och känsel

·        Vita prickar på naglarna, håravfall, mjäll

·        Viktförlust – reducerad aptit

·        Hudsjukdomar

·        Infektioner, förkylningar

·        Psykologiska besvär, inlärningsproblem

·        Anorexi och Epilepsi

Kram






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: