Ayur Veda

Ayurveda är en form av läkekonst som betyder "Kunskap om livet"

Ayurveda är en gammal hälsovetenskap som funnits i ca 5000 år, från början mest använd av läkekunniga i Indien. Namnet Ayurveda kommer ifrån sanskrit och betyder ”kunskap om livet". Inom Ayurveda pratar man om ett antal olika kroppstyper(konstitutioner) som var och en har olika specifika särdrag, kvaliteter och kännetecken. Dessa heter vata, pitta och kapha. Att få förståelse för den egna kroppstypen är också nyckeln till förståelse för hur det påverkar vårt dagliga liv.
Vad som är gynnsamt beror på många olika faktorer.
Vad som passar för dig kanske inte passar för mig och tvärtom.

Genom rådgivning skapar du kunskap om vem du är vilket gör det lättare för dig att förstå vad du mår bra av och ger dig ökad insikt om ditt liv ur ett större perspektiv.
Även de obalanser ,sjukdomar och krämpor som vi har är i hög grad kopplade till vår kroppstyp. Man kan också se hur man hanterar olika saker som stress, tar till oss ny information, löser problem m.m. genom att se vilken kroppstyp man är.

Denna text har jag *lånat* från Helene Palmgren
som ska försöka hjälpa mig med mitt eksem och herpes virus :)

Titta gärna i på hennes hemsida:

http://www.piggochglad.nu/






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: